Wasze pomysły
Dziękujemy za wszystkie zgłoszenia konkursowe. Ogłoszenie wyników wkrótce.
Sortuj według: data głosy
Gosia
dodano:
25.04.2012
- Posiadanie w swoich zbiorach książek, których nie ma nigdzie indziej (np. przedpremierowe egzemplarze) - Zniżki dla bibliotek/szkół na książki naukowe, lektury szkolne, których jest zawsze za mało - Ładne pakowanie wysyłanych książek, bo tekturowe pudełka obklejone taśmami odstraszają
Katarzyna
dodano:
26.04.2012
Dobry program lojalnościowy. Taki jak np. rozdawanie kodów promocyjnych dla stałych klientów, w przypadku gdy wcześniej klient, kupił towar za ustaloną kwotę naliczenie mu przy następnych zakupach rabatu zależny od kwoty wcześniejszego zamówienia lub upustu na książki będące przedmiotem zainteresowania klienta. (przy założeniu, że na stronie na podstawie przeglądanych książek/filmów będzie lista przedmiotów, które mogłaby się spodobać klientowi)
Katarzyna
dodano:
29.04.2012
Ja bym miała parę pomysłów , więc wszystkie napisze .No więc tak : więcej konkursów , za darmo przesyłka za zamówiony produkt , wywiady z autorami , kącik na swoją twórczość i nie tylko na powieści ale też i na wiersze .
Mariola
dodano:
24.04.2012
Miejsce na ranking najczęściej kupowanych książek.
Patrycja
dodano:
25.04.2012
Przede wszystkim dobra filtracja (tytuł, autor, wydawnictwo, cena, kategoria itp.) Rzecz, która przyciągnie potencjalnych kupców to promocje. Dla zarejestrowanych rabaty. Kilka razy do roku (albo częściej) można zorganizować super promocję, w której będzie np. trzy książki w cenie dwóch. Z doświadczenia wiem, że to bardzo przyciąga kupców. Zrobić pakiety tj. np. 3 książki z serii do kupienia razem w cenie korzystniejszej, niż kupno ich osobno. Przystępne menu pod ręką. Przedsprzedaż w tańszej cenie. Ostatnio bardzo popularne są serie , więc, żeby przy wyszukaniu jednej części wyświetlało się, że jest z danej serii i pozostałe z tej serii to... Jak najtańszy koszt przesyłki. Możliwość obserwowania przesyłki. Mile widziane są też konkursy, np. comiesięczne rozlosowywanie jakichś egzemplarzy między tych, którzy są zarejestrowani i ostatnio zrobili zakupy powyżej 80 zł. Do zakupów dodać jakiś upominek. Dla stałych bywalców tj, zarejestrowanych, którzy dużo kupują - zbieranie punktów. Za każdą zakupioną książkę, w zależności od ceny zbiera się punkty. Na koncie punkty się kumulują, a za określoną ich ilość np. darmowa przesyłka. Radziłabym też dać większą czcionkę i większe przyciski oraz mniej ofert na pierwszej stronie. Wszędzie coś się dzieje, miga, mnóstwo książek. Nie wiadomo na co patrzeć, ani kawałka wolnego miejsca. To rozprasza uwagę. Większość woli prostotę i funkcjonalność, a nie przepych. Lepiej też by chyba było, gdyby przy najechaniu na okładkę książki nie wyskakiwało jej powiększenie. Przy takim nagromadzeniu książek w skupisku jaki macie ciągle coś wyskakuje i spowalnia poszukiwania. Kolor strony też mógłby być inny. Biel w połączeniu z małą czcionką męczy oczy. Mógłby być nieco bardziej przydymiony np. jak na stronie z konkursem. Przy wpisywaniu tytułu przydałyby się też sugerowane tytuły, żeby usprawnić pracę. Ujednolicenie zdjęć z okładkami przy wyszukiwaniu. Bardzo nieestetycznie wygląda, gdy każda jest innego rozmiaru. Niech będzie tak, że np. audiobooki są w kształcie kwadratu, a reszta w jednym, uniwersalnym rozmiarze. Podsumowując, przede wszystkim stawiałabym na początku na zmienienie szaty graficznej. Więcej przestrzeni, większa czcionka, estetyka, żeby wygląd nie przytłaczał. Jeśli już się przyciągnie klienta to trzeba go utrzymać, a temu służą niektóre pomysły na promocje i konkursy opisane powyżej. Jeśli ktoś przeczytał moją zawiłą wypowiedź to bardzo za to dziękuję i mam nadzieję, że choć troszkę pomogłam i sama nieraz skorzystam z waszych ofert. Powodzenia.
Marcin
dodano:
27.04.2012
Śledzę uważnie zapowiedzi wydawnicze. Chciałbym aby Wasz sklep mógł zaoferować mi możliwość zakupów w tzw. przedsprzedaży. Miłym wydarzeniem było by, zobaczyć listonosza w drzwiach z paczuszką w dniu premiery!
Anna
dodano:
25.04.2012
Mnie brakuje zawsze widoku książki w środku - i nie chodzi tu o stronę tytułową tylko o taki skan jednej strony jak okładki. Rozwiązanie np. takie - klikam na okładkę i oprócz powiększonej okładki wyskakuje skan jednej strony w formacie 1:1. Tak dla mnie to bardzo ważne. Jest to główny powód dlaczego nie zamawiam książek przez internet mimo że kupuję ich dużo a w necie jest dużo taniej. Jest to niemożność obejrzenia książki tak fizycznie - dla mnie ważna jest wielkość czcionki - nie lubię zbyt małej jak i możliwość przeczytania fragmentu tekstu. Nim kupię książkę muszę przeczytać (nie wysłuchać) kawałek tekstu aby wiedzieć jak się czyta. Niektóre czyta się ciężko, inne są napisane np. gwarowym językiem który powiedzmy mnie nie odpowiada. Dlatego też przez internet kupuję książki tylko te które już gdzieś widziałam - w księgarni lub u znajomych - i to konkretne wydania. Gdyby u was był taki skan nie musiałabym już nigdzie chodzić i oglądać - wystarczyłoby tylko kliknąć i czekać na kuriera.
Justyna
dodano:
25.04.2012
Bazując na moich doświadczeniach warto by było pomyśleć o możliwości przeczytania kilku stron książki czy też, w przypadku audiobooków, odsłuchania jej fragmentu. Dobrze by było, gdyby jeszcze pod spodem umieścić książki/audiobooki o podobnej tematyce. W ten prosty sposób każdy zainteresowany mógłby szybciej podjąć decyzję o zakupie lub też zainteresować się czymś nowym. Według mnie kategorie są nieco mało widoczne, uważam, że dobrym rozwiązaniem byłoby powiększenie czcionki lub pogrubienie jej. Również "Kanały Płatności" oraz "Pomoc" są ledwo widoczne dlatego można umieścić je w osobnej zakładce np. obok "Aktualności". Umieszczenie zakładki "Promocje" też byłoby zachęcające dla klientów. Tło strony powinno być, według mnie, neutralne i przyjazne dla oka, tak by każdy wchodzący miał ochotę zostać na dłużej. Żyjemy w czasach technologii komórkowej, dlatego przydatnym by było stworzenie sklepowej aplikacji na Androida i iPhona lub/i możliwość dostosowania wielkości strony w przypadku jej przeglądania przy pomocy tych urządzeń. Powodzenia!
Jagoda
dodano:
21.04.2012
Witam, Staram się być na bieżąco z nowymi ofertami na rynku księgarskim. W związku z tym bardzo brakowało mi podczas przeglądania poszczególnych działów księgarni wyróżnienia nowych tytułów oraz tych które są hitami sprzedaży. Pomocne były by małe ikonki z napisem nowość lub bestseller przy zdjęciu okładki. Ciężko było mi znaleźć na stronie listę księgarni w której mogę dokonać odbioru książki. Spodziewałam się znaleźć ją w głównym menu. Przy finalizowaniu zakupu pomocne było by też przekierowanie na stronę banku gdzie od razu podpowiadałby się gotowy formularz przelewu. Mam nadzieję że moje sugestie okażą się pomocne. Ogólnie księgarnia bardzo mi się podoba:) Życzę jak największej liczby klientów!
Radosław
dodano:
21.04.2012
Dodanie możliwości filtrowania książek elektronicznych (ebooków) według formatu pliku. Czytniki książek akceptują różne formaty, a filtrowanie pomoże wybrać te, które będą akceptowane przez dany czytnik. Zakup pliku, który jest bezużyteczny może być bardzo frustrujący. Dodanie opcji wyboru odpowiednich formatów pomoże tego uniknąć.
Radosław
dodano:
21.04.2012
Mobilna wersja sklepu, łatwa do przeglądania na urządzeniach mobilnych korzystających np. z dostępu do internetu przez sieć telefonii komórkowej (3G). Obecna strona księgarni długo ładuje się i jest trudna do przeglądania np. na Kindle Keyboard 3G.
Maciej Markisz
dodano:
24.04.2012
Bardzo przydadzą się mocno rozbudowane rekomendacje książek i wszelkich produktów. Tutaj matematyczne wyliczenia mogą się opierać na: A. produktach już zakupionych B. produktach oglądanych (szczególnie należy zwrócić uwagę na sytuację; obserwacja więcej niż jeden raz) C. obejrzanych kilkakrotnie zapowiedziach sprzedaży D. bazie opartej na pozycjach odłożonych do schowka E. popularności ogólnej połączonej z gustami danego użytkownika/klienta. Bardzo zachęcającą opcją będzie coś, cokolwiek na kształt karty stałego klienta. Tutaj pomysłów może być od groma. Od ilości zakupów, po 2 latach kupowania albo po przekroczeniu jakiegoś progu wydanych kwot - miło by było dostać jakikolwiek upust, np. 2% choćby. Ps. Telefon podaję grzecznościowo jako kontaktowy - często nie odbieram i numery zmieniam, używam telefonów na karty. Nie lubię jednak telefonów i w razie co; proszę o kontakt na adres mailowy.
Michał
dodano:
20.04.2012
Możliwość sortowania/filtrowania e-książek po formacie (EPUB/PDF/MOBI). Lub wprowadzenie multiformatu, kupujesz raz, możesz ściągnąć plik w dowolnym formacie.
2c
dodano:
20.04.2012
Proponuję logowanie kontem Facebook i google+, żeby nie trzeba było się rejestrować przy zakupach:)
Damian
dodano:
21.04.2012
Fajny byłby wyodrębniony dział 'promocja' bądź 'przecena', 'okazja' zawierający kilka książek o niższej cenie, zmienianych np co tydzień. Taka oferta zawsze przyciąga dodatkowych, regularnych klientów. W menu wybory tematyki książek wyróżnienie najczęściej wybieranych kategorii (najbardziej chodzi o 'literaturę' zapewne poszukiwaną na liście przez większość osób). Przy wyborze sortowania według 'rankingu sprzedaży' czy 'oceny klientów' powinny być te parametry pokazane w jakiś sposób, np. jaką oceną czy polarnością cieszy się dany tytuł. Poza 'Klienci, których interesował ten produkt, oglądali też:' mógłby być podobny wykaz książek które również kupili, gdyż jest to bardziej istotny wyznacznik niż samo oglądanie. Ponadto brakuje rubryki z tytułami powiązanymi w jakiś sposób z daną pozycją, np serii, sagi, czy uniwersum. Filtr cenowy powinien być wpisywany przez osobę poszukującą lub przynajmniej wybierany z zawężonych przedziałów. W dziale bestsellerów w menu kategorii brak wszystkich dostępnych na stronie (powinny być podzielone na podgrupy tak, jak jest to dokonane na stronie głównej, czyli poniżej podkreślonej kategorii 'LITERATURA' powinna być lista podkategorii (np. sensacja, horror itp.).
Ewa
dodano:
01.05.2012
To, co napiszę, nie jest oryginalnym pomysłem, bo istnieje już np. na Amazonie, ale w Polsce nie widziałam jeszcze tego w rozbudowanej wersji. Chętnie zobaczyłabym w sklepie możliwość utworzenia własnej "listy życzeń", którą można by później przesłać znajomym lub np. wstawić w postaci wklejki na bloga (w wersji wklejkowej nie widziałam tego w żadnej polskiej księgarni). Dalszą część tej funkcji (to to rozbudowanie) wyobrażam sobie podobnie, jak widziałam to raz w akcji w wykonaniu księgarni Amazon: - znajomy "rezerwuje" sobie książkę z listy jako prezent dla mnie i może daną książkę dla mnie zamówić, - a księgarnia wysyła ją od razu na mój adres (nie podając prezentodawcy tych danych) - Możliwe jest również wysłanie anonimowe - odbiorca dostanie prezent i nie będzie wiedział, od kogo taka niespodzianka :-)
Wojciech
dodano:
20.04.2012
Proponuję: 1. zwiększyć przyciski do przerzucania stron z wynikami wyszukiwania - obecna wielkość zmusza do uciążliwego "celowania" 2. mocniej zaakcentować możliwość wybory ilości wyszukiwanych wyników - obecne "gubią się" pośród elementów strony
Karolina
dodano:
19.04.2012
Myślę, ciekawie byłoby zrobić jakiś gratis do zakupów, i nie dawać progów finansowych do tego gratisu. Niech to będzie nawet coś małego np jakieś zakładki, taka mała lampeczka do książki. A przy większych zakupach jakiś większy gratis, np wybrać jakąś książkę tygodnia i dla Klientów, którzy dokonali zakupów powyżej ustalonej kwoty rozsyłać tą książkę. Myślałam też nad wizualizacją książek na stronie, taką, że klient mógłby wirtualnie przewracać strony książki i przeczytać jej fragment.
Darek
dodano:
19.04.2012
Dobrym pomysłem byłaby przystosowanie księgarni zinamon do przeglądania/korzystania na urządzeniach mobilnych. Dzisiaj co prawda można już to robić ale jest to niewygodne i mało komfortowe. Są aplikacje umożliwiające dostosowanie strony internetowej w tym przypadku księgarni do wielkości urządzenia na którym taką stronę przeglądamy. Jest to naprawdę wygodne a przede wszystkim bardzo przydatne.
Gosia
dodano:
25.04.2012
Posiadanie w swoich zbiorach książek, których nigdzie indziej nie ma (przedpremierowe egzemplarze, współpraca z antykwariatami).
Darek
dodano:
19.04.2012
Powiadamianie sms-em o możliwości odebrania naszego zamówienia - w przypadku wybrania jednej z księgarń partnerskich jako miejsca odbioru. Jest to szybszy i wygodniejszy sposób otrzymania informacji o tym, że nasze zamówienia czeka na nasz odbiór.
Kacper
dodano:
20.04.2012
1. w kwestii wyszukiwania - umożliwienie wyszukiwania (i sortowania) książek wydawanych w seriach (czy cyklach) 2. uruchomienie forum dla czytelników (i czytelniczek też oczywiście :) ) 3. większe powiązanie księgarni z portalami społeczniowymi (np. niespodziewane promocje na facebook-u) 4. w kwestii graficznej - zaakcentowanie darmowego odbioru w księgarniach - teraz napis jest na samym dole i mało kto go zauważa) 5. możliwość spersonalizowania strony 6. możliwość odsłuchania fragmentów muzyki. uff, nie było łatwo znaleźć jakieś propozycje, gdyż strona wygląda naprawdę fajnie i jest funkcjonalna (a to w sumie jest najważniejsze)
Agnieszka
dodano:
25.04.2012
Wyświetlając konkretną pozycję brakuje mi opcji zadania pytania na jej temat (np jakie są szanse zamówienia książki, która w danym momencie posiada status "niedostępna")
Anna
dodano:
19.04.2012
Bardzo pomocne przy kupowaniu książki przez internet byłaby możliwość zobaczenia jej wnętrza. Obejrzenia kilku stron lub przeczytania fragmentu.
Malice
dodano:
19.04.2012
Dobrym pomysłem byłaby jakaś forma nagradzania klientów za dodawanie wartościowych opinii o książkach. I oczywiście dalsze ciekawe konkursy ;)
Copyrights by Zinamon 2012